poniedziałek, 9 marca 2015

BEZGLUTENOWE - JOGURTOWE BUŁECZKI BEZ DROŻDŻY




PRZEPIS :
  • 200 g mixu mąk bezglutenowych (użyłam mixu na chleb)
  • 1/3 łyżeczki sody oczyszczonej
  • 1/3 łyżeczki soli
  • łyżka oleju
  • 220 ml jogurtu naturalnego 
  • oraz trochę oleju do posmarowania bułek przed włożeniem do piekarnika

Mąkę, sól i sodę mieszamy ze sobą, dodajemy jogurt. Najlepiej żeby był on bardzo gęsty, żeby po wymieszaniu składników można było uformować ręcznie bułeczki  (ja moje nakładałam łyżką na blachę gdyż nie miałam zbyt gęstego jogurtu, jednak wyszły równie smaczne ). Gdy już uda nam się uformować kształtne bułeczki (lub  "nałożyć" ciasto na blachę) wkładamy do piekarnika na 30 minut, temperatura 180 stopni. PIECZYWO PODANO :))









SMACZNEGO!!

3 komentarze:

  1. Zainteresowały mnie te bułeczki,ale nie wiem czy są smaczne.Próbowałam już tylu bezglutenowych chlebów i bułek,wszystko lądowało do kosza.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. doskonale rozumiem ;)) Moje początki z pieczywem bezglutenowym też nie były lekkie i przyjemne. Jednak z mąki typowo na pieczywo - mówiąc z własnego doświadczenia - wychodzą bardzo zbliżone do "normalnego", pszennego pieczywa. Te w mojej opinii, są bardzo dobre, nawet lekko maślana powiedziałabym - przez dodanie jogurtu. Myślę, że warto zaryzykować :))

      Usuń
  2. Dziękuję bardzo za odpowiedź,spróbuję.Mam nadzieję,ze w końcu odnajdę swój smak.

    OdpowiedzUsuń